افزایش چشمگیر کشتی گیر در کردستان پس از موفقیت های ملی، خیرآبادی: بدون انتخابی انگیزه نمی ماند

به گزارش مجله سرگرمی، مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی و رییس فعلی هیات کشتی کردستان، از افزایش چشمگیر حضور نوجوانان و جوانان در باشگاه های کشتی این استان، پس از موفقیت تیم ملی در مسابقات جهانی اطلاع داد.

افزایش چشمگیر کشتی گیر در کردستان پس از موفقیت های ملی، خیرآبادی: بدون انتخابی انگیزه نمی ماند

جمشید خیرآبادی در تبادل نظر با خبرنگاران، با اشاره به نقش موفقیت کشتی گیران ایران در رقابتهای دنیای بر گرایش نوجوانان و جوانان به رشته کشتی، اظهار کرد: این موفقیت باعث تزریق شادی و نشاط در بین مردم شد و جای سپاسگزاری دارد. در همین مدت اندک پس از موفقیت کشتی گیران ایران در رقابت های دنیای، تعداد متقاضیان حضور در باشگاه های کشتی کردستان رشد چشمگیری داشته و حضور نوجوانان و جوانان در باشگاه ها به صورت چشمگیری بیشتر شده است.

رییس هیات کشتی کردستان، اضافه کرد: روزانه حدود 20 نفر از نوجوانان و جوانان برای ثبت نام به باشگاه های کشتی می آیند که تا به امروز بی سابقه بوده است. این کار بزرگی است که صورت گرفته و قطعا باعث رشد و شکوفایی هر چه بیشتر کشتی ایران خواهد شد.

وی با قدردانی از همه کسانی که در موفقیت بدست آمده نقش داشته اند، گفت: به همه کسانی که زحمت کشیدند خسته نباشید می گویم. دکتر دبیر هر چه تیم ملی خواست، حتی کوچکترین موارد را تامین کرد که این مقدار حمایت بی سابقه بود.

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی، با بیان اینکه برگزاری رقابت انتخابی درست و اصولی تنها راه ماندگاری کشتی ایران است، گفت: تنها با اجرای انتخابی مدون می توانیم شاهد ظهور چهره های تازه در کشتی فرنگی ایران باشیم، اگر بخواهیم تنها به همین نفرات تکیه کنیم و مثل بعد از المپیک لندن فقط به بعضی چهره ها میدان بدهیم، دوباره آن شرایط تکرار می گردد.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان، با بیان اینکه برای بحث انتخابی تیم ملی طرح دارد، ادامه داد: ما ابتدا می توانیم یک مسابقه تحت عنوان قهرمانی کشور یا انتخابی تیم ملی به صورت اوپن برگزار کنیم تا هر کشتی گیری که خواست شانسش را برای حضور در تیم ملی امتحان کند، فرصت حضور در میدان را داشته باشد. سپس 2 نفر برتر هر وزن در کنار دو تیم آسیایی و دنیای داریم. در هر وزن 4 نفر به اردو بیایند و انتخابی را مبنای کارمان بگذاریم. در اوزانی هم که مشکل انتخاب داریم 2 نفر برتر به به تورنمنت خارجی بفرایند یا انتخابی رو در رو بگذاریم. چرا انقدر کار را مشکل و پیچیده می کنیم؟ باید کشتی گیری که در نزدیکترین فاصله تا مسابقات در برترین شرایط است اعزام گردد. استرس و فشار طولانی مدت برای انتخاب باعث تخریب کشتی گیر می گردد.

خیرآبادی توضیح داد: وقتی انتخابی را حذف می کنیم و کسی خبر ندارد نفرات به چه شکلی انتخاب می شوند، دیگر انگیزه ای برای کشتی گیر و مربی در سطح کشور باقی نمی ماند که بخواهد کوشش کند.

دستیار سابق محمد بنا در تیم ملی کشتی فرنگی، گفت: کشتی گیران ما در اوزان 67، 97 به عنوان امید اول تیم و بعلاوه در 130 کیلوگرم نیز با ادامه این فرایند می توانند در المپیک بعدی نیز برای کشتی ایران افتخارآفرینی نمایند. علی اکبر یوسفی را من اولین بار کشف کردم، جاییکه بخاطر شرایطی که بوجود آمده بود، او را بدون انتخابی به مسابقات دنیای امیدها فرستادم که به مدال برنز رسید. او می تواند با میرزازاده رقابت خوبی در سنگین وزن داشته باشد. البته در 77 کیلو هم چهره های خوبی داریم که می توانند با رقابت درست برای المپیک آماده شوند. ما در وزن 60 کیلوگرم واقعا دچار مشکل هستیم و در 87 کیلوگرم نیز چهره های خوبی مثل ناصر علیزاده، رامین طاهری و حسین نوری می توانند رقابت نزدیکی برای رشد و پیشرفت خود داشته باشند. سطح کشتی ما در رقابت های دنیای قبل از المپیک ها که به عنوان کسب سهمیه نیز محسوب می گردد، معین خواهد شد و اگر آنجا بتوانیم مدال های طلا را تکرار کنیم می توانیم بگوییم کلاس و سطح کشتی ما بالاتر از دیگر کشورهای دنیا است.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه دغدغه دبیر در کاهش آمار کشتی گیران نسبت به سال های قبل کاملا درست است، گفت: امیدوارم با اجرای انتخابی به شکل درست، گام های جدی برای رشد و پیشرفت کشتی و در نهایت رساندن جمعیت آن به یک میلیون نفر که دغدغه مسئولان فدراسیون کشتی است، برداشته گردد.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 162920

به "افزایش چشمگیر کشتی گیر در کردستان پس از موفقیت های ملی، خیرآبادی: بدون انتخابی انگیزه نمی ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش چشمگیر کشتی گیر در کردستان پس از موفقیت های ملی، خیرآبادی: بدون انتخابی انگیزه نمی ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید