جاذبه های مهم گرینویچ در لندن

به گزارش مجله سرگرمی، گرینویچ بیشتر با ساعت جهانی (Greenwich Mean Time) برای ما آشناست، چون محل طلاقی دو نیم کره زمین محسوب می گردد. گرینویچ از ترکیب دو کلمه green و rich به دست آمده و سرسبز بودن آن دلیل انتخاب این اسم است. علتی که محلی مناسب برای ساختن کاخ های سلطنتی در انگلیس فراهم می کرد. امروزه در گرینویچ، مجموعه تفریحی O2، تله کابین و قدیمی ترین پارک سلطنتی لندن جمع شده اند که با اتوبوس، مترو یا قایق به راحتی قابل دسترس اند. در ادامه به مهم ترین جاذبه های گرینویچ اشاره خواهیم کرد.

جاذبه های مهم گرینویچ در لندن

1. رصدخانه سلطنتی گرینویچ

با گسترش فتوحات و اکتشافات بریتانیا، احتیاج مبرمی به علم ستاره شناسی و زمان حس می شد. به پیشنهاد سِر کریستوفر رِن (Sir Christopher Wren)، رصدخانه سلطنتی در گرینویچ به دلیل موقعیت مکانی مناسبی، ساخته شد. سال 1953 گرینویچ تبدیل به بخشی از موزه ملی دریایی شد، چون آلودگی هوا و آلودگی نوری لندن کار رصد را مختل می کرد. در این رصدخانه نقشه دریاها و همه ستارگان قابل رویت در نیم کره جنوبی و شمالی زمین کشیده شد. خط نصف النهار مبدا دقیقاً از همین جا عبور می نماید که می توانید بر روی این خط فرضی قدم بگذارید یا بزرگ ترین تلسکوپ بریتانیا را ببینید.

2. موزه ملی نیروی دریایی گرینویچ

موزه ملی نیروی دریایی یکی از بزرگ ترین موزه های دریایی جهان است. در اینجا با داستان کوشش بشریت برای اکتشاف از نزدیک آشنا می شوید. دستاوردهای دریایی بریتانیا یا زندگانی قهرمان بزرگ انگلیسی، دریاسالار هوریسیو نلسون (Horatio Nelson) و حتی یونیفورمی که در نبرد ترافالگار به تن داشت و زخمی شده بود، در اینجا نگهداری می شود.

3. کشتی تندرو کاتی سارک

در قلب گرینویچ، کاتی سارک (Cutty Sark)، تنها بازمانده عصرطلایی کشتیرانی، توجه شما را به خود جلب می نماید. این غول بزرگ الجثه در قرن 19 جزو کشتی های تندروی حامل چای از چین به بریتانیا بود. می توانید سواری بر روی یک کشتی افسانه ای را تجربه کنید یا زیر بدنه اش که با مهارت خاصی طراحی شده، قدم بزنید و علت سرعتش را متوجه شوید.

4. خانه ملکه

این عمارت ویلایی به عنوان خانه سرور توسط اینیگو جونز (Inigo Jones) در سال 1616 برای همسر جیمز اول ساخته و طراحی شد. این اولین ساختمان با معماری کلاسیک در بریتانیا بود. خانه ملکه (The Queens House) در حال حاضر به خاطر مجموعه آثار هنری استادان بزرگی همچون گینزبورو (Gainsborough)، رینولدز (Reynolds)، ترنر (Turner) و هوگارث (Hogarth) معروف است. ارتباط قوی این عمارت با هنرمندان به سال 1673 برمی شود، زمانی که چارلز دوم آتلیه ای برای کار به دو نقاش هلندی بخشید. پلکان این خانه با طرح گل لاله بر روی نرده هایش، اولین پلکان مارپیچی ساخته شده در انگلیس است.

5. پارک گرینویچ

این پارک ریشه ای در تاریخ دارد که به زمان رومی ها باز می شود. جاذبه های فراوانی در این فضای سبز به چشم می خورد. پارک گوزن های وحشی، چندین کافه و چشم انداز فوق العاده رود تیمز و لندن از کنار مجسمه ژنرال جیمز ولفی (James Wolfe) لذت گردش را دو چندان می نماید. خود پارک گرینویچ در کنار سایر بناهای آن جزئی از میراث جهانی به شمار می آید.

6. بازار گرینویچ

بازار گرینویچ (Greenwich Market) در 1737 تأسیس شد. این بازار یک مکان تاریخی است که کالاهای بسیاری مثل عتیقه ، آثار هنری، لباس، غذا و کارهای دستی به فروش می رسند. اگرچه بیشتر هفته این مکان با دکه های دیگر اشغال شده، اما سه شنبه، پنجشنبه و آدینه هر هفته از کارهای دستی و کلکسیون های مختلف استقبال می نماید. احتمالاً بازار گرینویچ را با شکم خالی ترک نخواهید کرد زیرا عطر و رنگ غذاهای مختلف حسابی گیج تان می نماید.

7. کالج قدیمی نیروی دریایی سلطنتی

شاهکاری دیگر از سر کریستوفر رن در کنار رود تیمز. کالج نیروی دریایی سلطنتی نقطه ای است که بهترین سازه های دست بشری در آن قرار گرفته است. تالار باشکوه منقوش و نیایشگاه نئوکلاسیک را خواهید دید و داستان این ساختمان بزرگ و کسانی که در آن کار و زندگی نموده اند را خواهید شنید. کالج سلطنتی، رستوران و یک کارخانه قدیمی نوشیدنی هم دارد و با غذاهای اصیل انگلیسی از بازدیدکنندگان پذیرایی می نماید.

8. قایق های تندروی MBNA

قایق های MBNA بهترین راه برای بازدید از تمام لندن و نمادهای تاریخی اش است. مطمئن باشید جای راحت و چشم انداز خاصی در این قایق ها خواهید داشت. برنامه حرکتی آن ها هم هر بیست دقیقه است. مهم نیست بلیط تان یک سفره باشد یا روزانه و نامحدود، هدف اول این تیم انتقال لذت بخش ترین تجربه به گردشگران است.

9. مجموعه O2

مجموعه O2 از مشهورترین مراکز چند منظوره سرگرمی و الخصوص موسیقی جهان است. این مکان سرپوشیده رتبه دوم گنجایش نفرات در انگلیس را دارد به طوری که در سال 2012، میزبان مسابقات المپیک و پارالمپیک تابستانی در لندن بود. رستوران و کافه های مختلف آن نیز همواره فعال اند. اما افرادی که به دنبال هیجان بیشتر اند، بر بالای O2، تور 90 دقیقه ای برای تماشای 360 درجه ای از مناظر اطراف برگزار می شود.

10. تله کابین ایرلاین امارات

با تله کابین های ساخت ایرلاین امارات ، بر فراز رود تیمز پرواز کنید و از مناظر زیبای لندن لذت ببرید. استفاده از تله کابین از آسان ترین راه ها برای عبور از گرینویچ به اسکله سلطنتی است. کل این سفر هوایی تقریباً 10 دقیقه زمان می برد. اما در ساعات شلوغی این زمان به نهایتاً 5 دقیقه می رسد. هرکدام از کابین ها ظرفیت 10 نفری دارند که هر 30 ثانیه می رسند. بعد از 7 شب می توانید از سفرهای طولانی تر به همراه موسیقی و فیلم لذت ببرید و نظاره گر زنده شدن شهر بعد از تاریکی باشید.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: گردشبان
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 127432

به "جاذبه های مهم گرینویچ در لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های مهم گرینویچ در لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید