سخنگوی حزب اتحاد ملت: اصلاح قانون انتخابات باید بحران نمایندگی را حل نماید

به گزارش مجله سرگرمی، سخنگوی حزب اتحاد ملت گفت: انتظار اصلی از اصلاح قانون انتخابات بر طرف کردن مشکل نمایندگی است نه اینکه دایره نمایندگی مردم در انتخابات ها کاهش پیدا کند.

سخنگوی حزب اتحاد ملت: اصلاح قانون انتخابات باید بحران نمایندگی را حل نماید

حسین نورانی نژاد در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: چیزی که مسلم است این است که اتفاقی که تحت عنوان اصلاح قانون اساسی در مجلس یازدهم دارد رخ می دهد کم کم به سمت و سویی می رود که حق انتخاب مردم را کمتر می نماید، یعنی رویکردی خلاف روح جمهوریت نظام را پیگیری می نمایند.

وی اظهار کرد: به عنوان مثال آن چیزی که در کمیسیون شورارها تصویب شده اگر به انجام برسد اقدامی بی سابقه است ، آن هایی که احتمال انتخاب شدنشان توسط مردم کم است نقش مردم را کم رنگ می نمایند.

سخنگوی حزب اتحاد ملت در ادامه ابراز عقیده کرد: در حال حاضر مردم با یک مسئله مهم رو به رو شده اند؛ آن ها فکر می نمایند شعاع انتخابشان در انتخابات آنقدر وسیع نیست که توسط کاندیداهای موجود نمایندگی شوند. درواقع الان ما با بحران نمایندگی رو به رو هستیم. اقشار، افکار و افراد مختلفی در جامعه هستند که در بین سیاسیون مسئول، کسی را که آن ها را نمایندگی کند ندارند. این مشکل امروز انتخابات ما است.

نورانی نژاد گفت: کاری که در مجلس دارد انجام می گردد این است که مردم سالاری را به اقلیت سالاری سوق دهد. اما آنچیزی که جز اصول اولیه انقلاب بوده مردم سالاری است. مردم باید احساس مشارکت داشته باشند این احساس مشارکت که تنها با راه پیمایی محقق نمی گردد. مردم سالاری باید آحاد مردم را، یعنی همه مردم ایران را در بر بگیرد. مردم باید احساس نمایند که حرفشان شنیده می گردد.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 128186

به "سخنگوی حزب اتحاد ملت: اصلاح قانون انتخابات باید بحران نمایندگی را حل نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی حزب اتحاد ملت: اصلاح قانون انتخابات باید بحران نمایندگی را حل نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید