صبحانه های خوشمزه ترکی

به گزارش مجله سرگرمی، صبحانه سنتی ترکی

به زبان ترکی صبحانه کاهوالتی (Kahvalti) به معنی پیش از قهوه نامیده می گردد. قهوه در فرهنگ ترکی نوشیدنی محبوبی محسوب می گردد، اما معمولاً قهوه نوشیدنی ثابت صبحانه ترکیه ای نیست و بعد از صبحانه سرو می گردد. ترک ها با علاقه برای صبحانه چای دم می نمایند و میزی از بشقاب های رنگارنگ می چینند. صبحانه کلاسیک ترکی به جز چای شامل پنیر فتا یا انواع دیگر پنیر، زیتون سیاه یا سبز، عسل، میوه و تخم مرغ آب پز است.

صبحانه های خوشمزه ترکی

در کنار همه اجزای صبحانه ترکیه ای نباید از اهمیت انواع نان و به خصوص نان سفید در صبحانه ترکیه ای غافل شویم. نان یا اکمک (Ekmek) در سبد غذاهای ترکی عضو مهمی محسوب می گردد. تنوع زیادی در پخت انواع نان در ترکیه وجود دارد، اما معمولاً در صبحانه از نان سفید استفاده می گردد. دیگر نان های معروف ترکیه سیمیت، یوفکا، پیده، بورک و... هستند.

بورک Börek

بورک صبحانه معروف استانبول و یکی از محبوب ترین صبحانه یا میان وعده های ترکی است که به صورت داغ سرو می گردد. در پخت بورک نان را با انواع پنیر، سبزی ها و یا گوشت چرخ نموده پر می نمایند و می پزند. ساکنان استانبول و یا شهرهای عظیم ترکیه اغلب به علت مشغله زیاد فرصت ندارند در همه روزهای هفته صبحانه مفصل ترکی آماده نمایند و بهترین انتخاب این افراد بورک و چای برای صبحانه است. بورک را می توانید از خوشمزه فروشی های ترکیه تهیه کنید.

قیماق Kaymak

قیماق درواقع همان سرشیر است که در صبحانه ترکیه ای صندلی خاصی دارد. غلظت و چربی سرشیر از خامه بیش تر است و از روی شیر تهیه می گردد. قیماق، این صبحانه معروف استانبول به همراه عسل یا مربا سرو می گردد.

سوجوک و تخم مرغ Sucuklu Yumurta

صبحانه ترکیه ای تنوع زیادی دارد و در این بین برای هواداران غذاهای تند هم انتخاب خوبی وجود دارد. سوجوک و تخم مرغ اسپایسی که شامل سوسیس معروف ترکی و تخم مرغ شبیه به سوسیس تخم مرغ معمول طبخ می گردد. اما سوجوک ترکی طعمی متفاوت به این غذا می دهد. سوجوک از گوشت گاو تهیه می گردد و طعم نسبتاً تندی دارد که با سیر و ادویه و تخم مرغ طعم بسیار لذیذی پیدا می نماید.

مِنمِن Menemen

منمن ازجمله غذاهای ترکی است که شبیه به املت گوجه پخت می گردد و از غذاهای خوشمزه صبحانه ترکیه ای محسوب می گردد. منمن از گوجه، تخم مرغ و فلفل تهیه می گردد و در بعضی مناطق و رستوران ها به منمن کمی پنیر هم اضافه می گردد که طعم لذیذ این غذا را دوچندان می نماید. جالب است بدانید بعضی ترک ها معتقدند به منمن باید پیاز داغ اضافه نمود. هر چند فعلا این سبک از املت معروفی ترکی خیلی هوادار پیدا ننموده اما بعضی کافه ها و رستوران ها منمن را با پیازداغ سرو می نمایند.

گوزلمه Gozelme

همان طور که گفته شد نان یکی از اجزای مهم غذاهای ترکی محسوب می گردد. نان های معروف ترکی مانند سیمیت و... صندلی خاصی در صبحانه دارند. در این میان گوزلمه که صبحانه معروف استانبول و دیگر شهرهای ترکیه است هم از این قاعده مستثنی نیست. نان گوزلمه نانی عظیم و گرد است که داخل آن از موادی نظیر گوشت، سبزی ها و پنیر پر می گردد و پس از پیچیده شدن، پخته می گردد. رویه ترد و لذیذ گوزلمه با کره طعم دار می گردد و طعمی خاص و جذاب به این غذا می دهد.

پیده تخم مرغ Yumurtali Pide

نان پیده از نان های معروف استانبول است که در وعده های مختلف غذایی به روش های مختلف طبخ می گردد. برای وعده صبحانه هم این نان خوشمزه به همراه تخم مرغ یک صبحانه ترکیه ای کامل است. پیده تخم مرغ برای آغاز یک روز شلوغ و پر گشت وگذار انتخاب بسیار مناسبی است و شما را تا مدت زیادی سیر نگه می دارد. پیده تخم مرغ غذایی است که هر آشپزی می تواند آن را به سلیقه خود درست کند و اغلب به این غذا پنیر یا سبزیجات اضافه می گردد.

سیمیت Cimmyt

یکی از نان های خوشمزه ترکی سیمیت است. هرجای ترکیه که قدم بگذارید، این نان گرد توخالی را روی چرخ دستی برای فروش می بینید. معمولا آن را با پنیر، شکلات صبحانه یا چای می خورند.

ترکیب رنگارنگ صبحانه ترکیه ای شما را متقاعد می نماید که در سفر به ترکیه زودتر از خواب بیدار شوید و این ترکیب جذاب از طعم های متفاوت را از دست ندهید.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: دالاهو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 74177

به "صبحانه های خوشمزه ترکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صبحانه های خوشمزه ترکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید