میوه های کم قند و کم کالری برای افراد دیابتی و چاق

به گزارش مجله سرگرمی، رژیم خاصی برای دیابت وجود ندارد. شما باید در رژیم غذایی خود، میوه ها، سبزی ها، پروتئین ها و دانه ها یی که داراری فیبر، کربوهیدرات و آنتی اکسیدان هستند، قرار دهید و مصرف چربی های اشباع شده، کربوهیدرات های تصفیه شده و شیرینی ها را کاهش دهید. درواقع این بهترین برنامه غذا برای افراد دیابتی محسوب می گردد.

میوه های کم قند و کم کالری برای افراد دیابتی و چاق

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری خبرنگاران، همه میوه ها ویتامین ها و مواد معدنی و فیبر کافی در بر دارند و بعضی از آنها مقادیر کمتر یا بیشتری از این خواص را در خود گنجانده اند. با مصرف متعادل میوه ها به خصوص میوه های کم شیرینی می توان در عین حال که از میوه و سبزیجات مصرف می کنید بیماری خود را نیز تحت کنترل قرار دهید. میوه ها گردش خون را بهبود می بخشند و سیستم ایمنی بدن را قوی تر می نمایند , پوست را جوان و شاداب نگاه می دارند , موها را براق می نمایند و سلامت عمومی بدن را افزایش می دهند. رژیم میوه ها یکی از پر طرفدارترین و در عین حال موثر ترین رژیم های لاغری در جهان به شمار می فرایند که در این رژیم مانند رژیم های دیگر نکات مهم و کاربردی را دانست و آن را دنبال کرد.

پرتقال

پرتقال نیز یکی دیگر از میوه های میان وعده مناسب برای افراد مبتلا به دیابت است. این میان وعده، کم کالری است و ویتامین C بدن شما را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد. یک پرتقال معمولا 12 گرم قند و 70 کالری دارد.

پرتقال میوه ای سرشار از ویتامین C، ویتامین B1 و اسید فولیک است و متابولیسم بدن را تقویت می نماید. اما اشتباه نکنید! آب پرتقال مصنوعی جای پرتقال واقعی را نمی گیرد، چون ارزش غذایی این دو یکسان نیست. پرتقال نسبت به آب پرتقال مصنوعی، کالری خیلی کمتری دارد و فیبر موجود در آن، در آب پرتقال مصنوعی پیدا نمی گردد. چه باور کنید چه نکنید، پرتقال فقط 80 درصد کالری و 5 گرم فیبر دارد. شما قطعا از خوردن این میوه سالم سود خواهید برد.

به جای اینکه آب پرتقال مصنوعی را دست تان بگیرید و اهداف خود را برای کاهش وزن از بین ببرید، این میوه کوچک را پوست بکنید و از خوردن آن لذت ببرید.

سیب

سیب های شیرین و آب دار می توانند برای دیابت مفید باشند. سیب ها سرشار از فیبرهای محلول، ویتامین سی و آنتی اکسیدان هستند. همچنین شامل پکتین (پلیمری به دست آمده از ساختارهای ژلاتینی گیاهی موجود در میوه ها و سبزیجات) هستند که به سم زدایی بدن و حذف مواد مضر یاری می نماید و نیازهای بدن به انسولین را هم تا 35 درصد کاهش می دهد.

سیب یکی از بهترین میوه ها برای کم کردن وزن است. این میوه فوق العاده، سرشار از فیبر و کم کالری است. سیب ها حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و همچنین فیبر هستند. همه اینها می توانند به شما یاری نمایند تا به شیوه های مختلف وزن کم کنید. اگر می خواهید لاغر شوید حتما هر روز یک عدد سیب بخورید.

هلو

هلو نسبت به دیگر میوه ها کمی بیشتر قند دارد ولی بازهم در رده میوه های کم شیرینی به شمار می رود. یک عدد هلو متوسط 13 گرم شکر دارد که بسته به میزان پیشرفت دیابت می توانید از آن بهره ببرید.

هلو میوه ایده آلی برای یک رژیم غذایی کم کالری است. این میوه مقادیر فراوانی فیبر و پتاسیم دارد و سرشار از ویتامین است. چندین مطالعه نشان داده است که هلو منبع خوبی از آنتی اکسیدان است و این خیلی چیزها را راجع به خواص هلو به ما شرح می دهد. بنابراین خیال تان راحت باشد؛ این میوه سموم بدن تان را دفع و فرم بدن تان را قشنگ می نماید. هلو منبع غنی ویتامین C هم هست.

توت فرنگی

توت فرنگی یکی از شگفت آور ترین میوه های کم قند است. زیرا در عین حال که بسیار شیرین و خوشمزه است بسیار بسیار کم قند دارد. یک فنجان توت فرنگی خام در حدود 7 گرم قند دارد که این مسئله برای افراد دیابتی بسیار شادمان نماینده است. این میوه جهت تامین ویتامین C بدن نیز بسیار توصیه می گردد.

توت فرنگی برای وزن کم کردن عالی است چون به فراوری هورمون های آدیپونکتین و لپتین یاری می نماید؛ این دو هورمون چربی سوز و تقویت نماینده متابولیسم بدن هستند. وقتی توت فرنگی را همراه با رژیم غذایی متعادل و سالم مصرف کنید، متابولیسم بدن تان بالا می رود.

کیوی

این میوه نیز ویتامین C بالا و قند پایین دارد. کیوی خواص بسیار خوبی برای دستگاه گوارش به خصوص معده نیز دارد. در هر یک کیلو کیوی فقط 6 گرم قند یافت می گردد.

بعضی افراد به دلیل طعم ترش و شیرین کیوی، آن را دوست دارند. آیا می دانستید کیوی به دلیل فیبر زیاد، برای کم کردن وزن مفید است؟ و احتمالا از خودتان پرسیده اید که این دانه های سیاه درون این میوه چیست. همه این دانه های سیاه کوچک ترکیب خوبی از فیبرهای غیر حل شونده هستند که به هضم غذا یاری می نمایند. اما کیوی دارای فیبر حل شونده هم هست و به این خاطر حس سیری به شما می دهد و از این طریق وزن شما را کاهش خواهد داد. کیوی میوه ای عالی است که حتما باید آن را در سبد میوه خود جای دهید!

گریپ فروت

گریپ فروت از مرکبات پر خاصیت است و برای افرادی که به دنبال میوه های بدون قند هستند بسیار مفید است. نیمی از یک گریپ فروت عظیم تنها 9 گرم قند دارد. مصرف این میوه همراه با صبحانه بسیار توصیه شده است.

شاید خوردن روزانه گریپ فروت ایده خوبی نباشد. در واقع این رژیم غذایی سرشار از گریپ فروت اصلا متعادل نیست.

اما خبر خوب این است که گریپ فروت با چربی ها مبارزه می نماید. در واقع، تحقیقات نشان می دهند که با خوردن نصف گریپ فروت قبل از غذا، می توان وزن را کاهش داد. این میوه کالری کمی هم دارد؛ در واقع در نصف گریپ فروت فقط 37 کالری وجود دارد، اما سرشار از فیبر است.

اگر می خواهید برای تابستان وزن تان را کم کنید، نصف گریپ فروت را با صبحانه بخورید تا متابولیسم بدن تان بالا برود.

گلابی

گلابی سرشار از ویتامین A ،B1 ،B2 ،C و E و همچنین فیبر است و باعث تنظیم قند خون، کاهش کلسترول، تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سلامت دستگاه گوارش می گردد. گلابی، کربوهیدرات و کالری کمی دارد و شاخص گلوکز آن 38 است.

این میوه به ویژه برای افرادی که دیابت نوع 2 دارند مفید است و می تواند باعث بهبود حساسیت به انسولین گردد.

میزان توصیه شده برای مصرف: افراد مبتلا به دیابت، وقتی تمایل به مصرف چیز شیرین داشتند می توانند یک گلابی کوچک یا متوسط مصرف نمایند. گلابی یک دسر یا میان وعده مناسب است.

گلابی ها خیلی به کم کردن وزن یاری می نمایند و سرشار از فیبر هستند. در واقع، خیلی از میوه ها به لحاظ فیبر اصلا قابل مقایسه با گلابی نیستند! فیبرِ سرشارِ گلابی حس سیر بودن به شما می دهد و این به کم کردن وزن شما یاری می نماید. از آنجا که این میوه حاوی پتاسیم است، کلسترول شما را هم پایین می آورد و برای سلامت قلب تان هم خوب است.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 96409

به "میوه های کم قند و کم کالری برای افراد دیابتی و چاق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میوه های کم قند و کم کالری برای افراد دیابتی و چاق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید