نخستین مجوز ساخت مسکن در طرح جهش فراوری تا سرانجام آبان صادر گردد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/گیلان استاندار گیلان، با تصریح اینکه جلسات نباید فقط به گفت و گو بسنده گردد و بایستی برای تحقق تصمیمات زمانبندی معین کنیم، گفت: دستگاه های متولی تا خاتمه آبان ماه جاری، فرصت دارند نخستین مجوز شروع ساخت مسکن در طرح جهش فراوری را صادر نمایند.

نخستین مجوز ساخت مسکن در طرح جهش فراوری تا سرانجام آبان صادر گردد

اسدالله عباسی در جلسه شورای مسکن گیلان به مصوبه مجلس شورای اسلامی در مورد ساخت یک میلیون واحد مسکونی اشاره و اظهار کرد: شعار دولت مردمی درخصوص مسکن به عنوان یکی از مهمترین شعارهای راهبردی و براساس برنامه ریزی بود.

وی با بیان اینکه در استان های شمالی محدودیت هایی برای تامین زمین وجود دارد، گفت: با توجه به سهمیه 28 هزار واحدی گیلان که براساس تراکم جمعیت درنظرگرفته شده، باید در پی راه چاره و گره گشایی از امور باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان به وجود جنگل و دریا و پیوستگی شهرهای استان اشاره و توضیح داد: بعضی اراده ها برای ویلاسازی و تغییرکاربری ها وجود دارد اما باید ضمن حفظ کاربری و حرائم شهرها و روستاها، اراده لازم برای تامین مسکن هم وجود داشته باشد.

عباسی، با بیان اینکه برای آن دسته از محرومان به ویژه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و افرادی که به واسطه مهاجرت از روستا به شهر، در حاشیه شهر سکونت داشته و از مسکن برخوردار نیستند نیز باید برنامه ریزی گردد، گفت: در این راستا با آنالیز کارشناسانه سیمای شهری، معماری و فرهنگ بومی درنظرگرفته گردد.

وی عزم جدی، هم اندیشی، هم افزایی و هم پوشانی را برای کسب توفیق در اجرای طرح جهش فراوری ضروری دانست و اضافه کرد: در انبوه سازی با درنظرگرفتن مزایای طرح مسکن مهر باید ضعف ها و نواقص آن برطرف گردد.

استاندار گیلان، با تاکید بر اینکه جلسات نباید فقط به گفت و گو بسنده گردد و باید برای تحقق تصمیمات زمانبندی تعیین کنیم، توضیح داد: دستگاه های متولی تا سرانجام آبان ماه فرصت دارند نخستین مجوز شروع ساخت مسکن در طرح جهش فراوری را صادر نمایند.

عباسی با بیان اینکه دستگاه های اصلی و فرعی در قالب پنجره واحد ملزم به آنالیز و برطرف موانع پیش رو هستند، اظهار کرد: اقدامات را نباید به تشکیل جلسه شورای مسکن موکول کرد بلکه در جلسه آینده باید پیشرفت امور به صورت مستند، گزارش گردد.

وی با اشاره به اینکه بعضی افراد در سامانه ثبت نام نموده اند اما بعضی از محرومان به واسطه عدم توان بازپرداخت اقدامی برای ثبت در سامانه ننموده اند، گفت: باید به واقعیت های جامعه توجه گردد و در بسیاری از منطقه ها نباید منتظر ثبت نام افراد بمانیم بلکه به صورت دقیق رصد و شناسایی افراد مستعد صورت گیرد.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 163606

به "نخستین مجوز ساخت مسکن در طرح جهش فراوری تا سرانجام آبان صادر گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین مجوز ساخت مسکن در طرح جهش فراوری تا سرانجام آبان صادر گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید